Autismronja

Hej jag heter Ronja. Mina intressen är scouting, dans, teater, musik och jag tycker om att kost av allt. När jag var 11 gjorde jag en utredning och fick diagnosen autism och lindrig mental retardation. När jag var 24 gjorde jag en ny utredning och de tog bort lindrig mental retardation. Jag är ledare på testpiloterna.

Att åka kollektivt är ett helvete för det mesta.

Publicerad 2015-04-28 15:55:00 i Livet med autism.,

Det är så mycket folk på bussen och tunnelbanan när det är rusningstrafik. När man står där och trängs så får nästan panik det går an när man sitter när man att stå och trängas med massa andra det känns som man är ingstägd i en burk och inte kan ta sig ut. Och nu när det börjar bli varmt och man klär sig lättare då siklas det varje gångn någon nudar en av misstag. Och det känns i hela att hela min kropp ska gå frysa till is. Det som mitt huvud går sönder i tussen bitar av alla intryck. Det är bra att man kan ha musik i öronen det gör så nästa alla jobbiga ljud försvinner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela